Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 7 lutego 2012

Jeszcze bardziej poetyckie

wyrzuty żołądka mają bardzo długi wstęp
ale to tylko część pierwsza rytmiczna
dopiero później nieco niechlujne białe rymy
ważna jest ekspresja czy więc impresja
towarzyszy jej melancholia

ale skupmy się na budowie
ostatnia zwrotka zawiera puentę
hiperbolizowaną powtarzanym wersem
wyrzuty żołądka ukazują posługując się metaforą
onomatopeją z wykrzyknieniem oddaje sens
czynności którą właśnie wykonujemy
naprzemiennie występujące zdrobnienia i
zgrubienia świadczą o przelotności
natury ludzkiej i targającymi nią niepokojami
podmiot liryczny bezosobowy
adresat zbiorowy

no i gotowy do maturki

11.01.12

4 komentarze:

  1. Zaglądam dziś.
    I utwierdzam się w przekonaniu, że systematycznie zaglądać warto.
    R.Ccc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej.
    Dokonując analizy wiersza ;) wywnioskowałam, że jesteś w klasie maturalnej. Ja jestem malarką. I po zdanej maturze (jeśli wszystko będzie szło tak jak zaplanowałam to idę na ASP). Jestem ciekawa co literat może robić w dzisiejszym świecie (a wiem, że Ty wiesz jaki świat jest)? Będziesz kontynuował naukę czy może masz zamiar napisać coś większego? Pozdrawiam i powodzenia na maturze!
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja przyszłość to wielki znak zapytania. No future i carpe diem- ciągle powtarzam te slogany. Może daruje sobie pisanie o moich "chaotycznych planach". Co może literat robić we współczesnym świecie? Cały czas sobie zadaje to pytanie. Co robić żeby zachować godność? "Ciągle stoję na krawędzi"(Regres)
      Również powodzenia na maturze:)

      Usuń